יתרונות השימוש בתולעים

Share
Print Friendly, PDF & Email

היתרון בשדרוג מיכל הקומפוסט על ידי הוספת תולעים אדומות הינו שילוב של קלות הגידול, הקטנה מהירה יותר של נפח הזבל במיכל, הפיכת הזבל האורגני להומוס (דשן אורגני) אשר עולה באיכותו על הקומפוסט שייווצר ללא התולעים.

 גרעין תולעים אדומות

חוויה משפחתית מהווה יתרון נוסף לשימוש ב תולעים אדומות הינו החוויה המשפחתית הכרוכה בכך, חיפוש התולעים יחד עם הילדים, חוויית המילוי של עציצים יחד, העניין שזה יוצר גם בקרב החברים של הילדים.

העיסוק בקצירת הומוס והפרדתו מה תולעים האדומות גם מספק חוויה  משפחתית, לצד עיסוק סביבתי גרידא.

התולעת האדומה בעלת מספר תכונות אשר עושה אותה מתאימה ביותר לעיסוק הסביבתי לצד שיתוף המשפחה בכך:

תולעים אדומות הינן סתגלניות מאד, תנאי הגידול אותן הן דורשות הן כה רחבות עד כדי פשטות ומתן אפשרויות לגידול בכל בית אב ואם.

החל ממקומות חמים ומקומות קרים, מקומות מוצלים ומקומות שמשיים, רטיבות גבוהה ועד לחות דלה. מובן שלתנאים אלה יש השפעה מכרעת על קצב ההתפתחות שלהם, אך עדיין תנאי הגידול הפשוטיים מאפשרים גמישות גדולה מאד בתנאים המסופקים להן.

בנוסף התכונות שלהן כגון החשש מאור, הצורך בלחות,  מבטיח אותן באופן קבוע בתוך בית הגידול, אין סיכוי שתראו תולעים אדומות מסתובבת במקום שאינו בית הגידול שסופק להן וזאת מאחר שכל מקום שהינו יבש, מואר או חם מידי יידחה את הגעת התולעים אליו וישאירן במיכל.כיסוי של מיכל התולעים האדומות

כפי שציינתי לאורך כל מאמר זה, העיסוק בתולעים אדומות, צריך שיהיה עיסוק משפחתי. ריתמו קודם כל ובראשונה את בן או בת זוגכם, כי בן או בת זוג שנרתעים מכך יכולים להפוך את התחביב החדש שלכם למקור של דחייה במקום למשהו מאחד, כפי שכל עיסוק סביבתי אמור להיות.

לאחר שרתמתם את בן או בת הזוג, הדרך אל הילדים תהיה קלה, מהר מאד תמצאו פרטנרים מחוייבים לעיסוק זה.

כל מה שנשאר עתה הוא להתחיל עם התחביב החדש שלכם – גידול תולעים אדומות.

תגובה 1 בנושא “יתרונות השימוש בתולעים

  1. מדהים למדתי הרבה ומקווה שייתנו לי לשמור אותו/ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.